Navázáním intenzivní a průběžné spolupráce se školou regionálně i typově blízkou se podařilo podpořit rozvoj jazykových, multikulturních a osobnostně sociálních dovedností žáků i učitelů.
To vše bylo vytvářeno prostřednictvím vzájemné koordinace výuky cizích jazyků, elektronické a etwinningové komunikace, tvorbou společných tematických miniprojektů a vzájemnými setkáváními. Žáci partnerských škol si osvojili základní komunikační dovednosti v jazyce svého přeshraničního partnera a byli tak motivováni k dalšímu vzdělávání v této oblasti. Žáci i pedagogové obou škol získali informace o regionu přeshraničního partnera (historie, tradice, kultura, příroda). Tyto informace se spolu s poznáním životního stylu, mentality a hodnot přeshraničního partnera v rámci osobních kontaktů staly základem pro dlouhodobou spolupráci, nejen v oblasti výuky.
Na začátku realizace projektu (prosinec 2008 – únor 2009) spolu obě partnerské školy dohodly konkrétní harmonogram spolupráce a realizace konkrétních aktivit. Komunikace probíhala osobně, prostřednictvím elektronické pošty a telefonicky. Byla dohodnuta čtyři témata pro vzájemnou komunikaci mezi žáky, dále dvě výstavy, dva vzájemné pobyty a závěrečný seminář spolupráce.
V průběhu roku (únor – listopad 2009) žáci zpracovali v anglickém jazyce čtyři témata (Já a mé záliby, Moje rodina, Moje škola a Moje obec), které si vzájemně různými komunikačními cestami posílali. Využili při tom etwinnig, e-mail, poštu i osobní předání při pobytech. Každý žák měl svého konkrétního kamaráda z partnerské školy, s nímž komunikoval elektronicky i osobně v rámci různých úkolů a soutěží při společných poznávacích pobytech. Zájem o svého kamaráda potvrzovali žáci také předáváním dárků či výrobou různých předmětů pro svého zahraničního přítele.
7. května 2009 se na kovářovské radnici uskutečnila vernisáž výstavy Malujeme a tvoříme pro radost, jejímž cílem bylo představit veřejnosti výtvarné práce žáků obou škol. Kulturní program pro pozvané hosty obstaral svým vystoupením folklorní kroužek Kovářovánek, poté následovaly proslovy ředitelů obou škol. Přítomní návštěvníci pak mohli obdivovat výtvarná díla žáků, která zaplnila celou zasedací místnost kovářovského obecního úřadu. Návštěvníci si mohli prohlédnout výstavu do 21. května.
Od 17. do 19. června 2009 byl realizován společný pobyt žáků partnerských škol v Rakousku. Zúčastnili se jej žáci 5. a 6. třídy ZŠ Kovářov a žáci 1. a 2. ročníku Hauptschule Bad Zell, šest učitelů a dva ředitelé z obou škol. Všichni účastníci bydleli ve stanech pod zříceninou hradu Prandegg a na jednotlivé výlety vyráželi autobusem. Během pobytu poznali rašeliniště Tannermoor, koupali se v miniakvaparku, absolvovali celodenní prohlídku krásného města Linz včetně jeho slavného muzea Lentos, navštívili nově zrekonstruovanou školu v Bad Zel a hlavně prostřednictvím anglického jazyka navazovali přeshraniční přátelství.
Od 16. do 18. září 2009 byl realizován společný pobyt žáků partnerských škol v České republice. Zúčastnili se jej žáci 6. a 7. třídy ZŠ Kovářov a žáci 2. a 3. ročníku Hauptschule Bad Zell, sedm učitelů a dva ředitelé z obou škol. Pro všechny zúčastněné byl připraven bohatý program: výlet z Onoho Světa do tvrze Holešice, kde byli všichni ubytováni, projížďka parníkem po orlickém jezeře a návštěva hradů Orlík a Zvíkov, prohlídka města Milevska včetně kláštera a zasazení rakouského daru – stromu, na němž „vyrostla“ přání a poděkování rakouských žáků. Během pobytu byly zařazovány různé hry a soutěže, jejichž prostřednictvím spolu žáci cizojazyčně komunikovali.
20. října 2009 připravila rakouská škola v Bad Zell ve svých prostorách výstavu obrazů, jejichž autoři jsou kovářovští žáci. Na vernisáži nechyběli kromě rakouských žáků, pedagogů a rodičů ani učitelé ze ZŠ Kovářov, jejichž delegace se kromě samotného slavnostního programu zúčastnila také prohlídky školy a města. Návštěvníci vernisáže si mohli poslechnout mimo jiné i hymnu Evropské unie v podání rakouských žáků hrajících na flétny.
16. listopadu 2009 se konal závěrečný seminář spolupráce, který završil celý roční projekt. Pedagogové obou škol nejprve diskutovali o splnění vytyčených cílů projektu, následovala prezentace jednotlivých aktivit a hodnocení jejich přínosu pro žáky. Nejdůležitější však byla debata o další spolupráci mezi oběma školami v budoucnu, na základě vzniku dalšího projektu, o který bude žádat tentokrát na oplátku strana rakouská. Jeho název Naší společnou cestou do budoucnosti dokladuje charakter vize, kterou obě školy mají.
Na konci listopadu 2009 byl vytištěn a distribuován mezi účastníky projektu sborník spolupráce (dokument mapující výstupy projektu).
Rozvrh vyučovacích hodin:
07:40 | 08:25 | 1. hodina |
08:35 | 09:20 | 2. hodina |
09:40 | 10:25 | 3. hodina |
10:35 | 11:20 | 4. hodina |
11:40 | 12:25 | 5. hodina |
12:30 | 13:15 | 6. hodina |
13:20 | 14:05 | 7. hodina |
14:10 | 14:55 | 8. hodina |
Rozvrh školní družiny:
06:30 | 07:30 | Ranní ŠD |
11:20 | 13:30 | Polední ŠD |
13:30 | 15:00 | Odpolední ŠD |
15:00 | 16:00 | Poodpolední ŠD |
Nenech to být
Upozornění na šikanu
Základní škola Kovářov, okres Písek
Kovářov 80, 398 55 Kovářov
ID schránky: 6s7mnrg
RED IZO: 650 039 611
IČO: 70 98 62 74
Zřizovatel: Obec Kovářov
Ředitel: Mgr. Libor Mandovec
Telefon: +420 739 455 074
Telefon ZŠ: +420 382 594 118
Telefon ŠJ: +420 382 594 215
Telefon ŠD: +420 605 504 427
E-mail: zs.kovarov@volny.cz
Oficiální stránky ZŠ Kovářov, okr. Písek © 2024
Provozovatel Galileo Corporation s.r.o.
Poslední aktualizace: 11. 10. 2024