Chtěli jsme, aby se součástí vzdělávacího programu školní družiny staly moderní činnosti, které jsou takzvaně „cool“ = atraktivní, zpravidla na bázi nových technologií, rozvíjející kreativitu dětí a umožňující zapojit se všem do zájmového vzdělávání.
Oproti plánovanému rozpočtu došlo k některým změnám. Vzhledem k tomu, že nebyla schválena dotace v celé požadované výši, musely být některé aktivity z projektu vyřazeny. Na základě telefonické konzultace s koordinátorkou projektu byly zachovány prioritní aktivity s ohledem na jejich rozpočet. Z celkového počtu devíti činností jsme vybrali sedm uskutečněných v šesti pilotních programech.
Prvním krokem k realizaci projektu bylo naplánování jednotlivých aktivit tak, aby byly rovnoměrně rozvrženy podle zájmových oblastí (výtvarné, sportovní, hudební). Po naplánování programu následovalo zajišťování potřebného materiálu a pomůcek. Aktivitám zaměřeným na rukodělné činnosti byla zakoupena horkovzdušná pistole, pícka na spékání skla, pájka, lisovací stroj Big shot a další drobné materiály a nástroje (barevná skla, glitry, nože, řezáky, raznice). Činnostem rozvíjejícím vztah k hudbě byly pořízeny drumbeny a karaoke set a ke sportovním aktivitám jsme si zapůjčili GPS navigace.
Samotný projekt byl zahájen v dubnu, činností nazvanou Jarní tvoření (embossing). Do konce školního roku 2012-13 pak následovaly ještě dvě aktivity Honba za pokladem (geocaching) a Karaoke show (karaoke). V novém školním roce 2013-14 projekt pokračoval dalším programem Skleněné šperky (fusing, tiffany), Hudba léčí (muzikoterapie). Ukončen byl v prosinci Vánoční tvořivou dílnou (scrapbooking). Zmíněných činností se zúčastnilo přibližně 240 žáků a rodičů, tedy v průměru 40 účastníků na jednu aktivitu.
I přes nižší dotační částku oproti počáteční žádosti byly všechny hlavní cíle splněny. Školní družině se podařilo rozšířit nabídku zájmových činností, a to díky zkvalitnění technického vybavení. Zakoupenou techniku mohou využívat i v uměleckých kroužcích, jakými jsou například Ruční práce, Pěvecký sbor aj. Jako návod všem zájemcům o jednotlivé činnosti poslouží vytvořené metodické listy. Nové atraktivní technologie zaujaly širší okruh dětí, tedy i těch, kteří nenavštěvují školní družinu a ani žádný zájmový kroužek. Zároveň byla posílena spolupráce s rodiči dětí a z počtu účastníků lze usuzovat, že o aktivity byl velký zájem.
O průběhu celého projektu byla informována veřejnost prostřednictvím propagačních materiálů upozorňujících na chystané aktivity (plakáty, pozvánky) a článků ve školním a v obecním zpravodaji. Informace o projektu jsou také vystaveny na webových stránkách školy. Tento projekt byl spolufinancován Jihočeským krajem a Občanským sdružením rodičů při ZŠ Kovářov.
Autor: Gabriela Zítková ©
Rozvrh vyučovacích hodin:
07:40 | 08:25 | 1. hodina |
08:35 | 09:20 | 2. hodina |
09:40 | 10:25 | 3. hodina |
10:35 | 11:20 | 4. hodina |
11:40 | 12:25 | 5. hodina |
12:30 | 13:15 | 6. hodina |
13:20 | 14:05 | 7. hodina |
14:10 | 14:55 | 8. hodina |
Rozvrh školní družiny:
06:30 | 07:30 | Ranní ŠD |
11:20 | 13:30 | Polední ŠD |
13:30 | 15:00 | Odpolední ŠD |
15:00 | 16:00 | Poodpolední ŠD |
Nenech to být
Upozornění na šikanu
Základní škola Kovářov, okres Písek
Kovářov 80, 398 55 Kovářov
ID schránky: 6s7mnrg
RED IZO: 650 039 611
IČO: 70 98 62 74
Zřizovatel: Obec Kovářov
Ředitel: Mgr. Libor Mandovec
Telefon: +420 739 455 074
Telefon ZŠ: +420 382 594 118
Telefon ŠJ: +420 382 594 215
Telefon ŠD: +420 605 504 427
E-mail: zs.kovarov@volny.cz
Oficiální stránky ZŠ Kovářov, okr. Písek © 2024
Provozovatel Galileo Corporation s.r.o.
Poslední aktualizace: 3. 5. 2024