V rámci dvoudenní návštěvy rakouského Bad Zell bylo úkolem dětí zjišťovat a analyzovat informace o tom, co, jak a kde se žáci učí a jak a čím tráví svůj volný čas.
Na pobyt se žáci připravovali již předem – vyplňovali pracovní listy za svou školu a zaslali svým kamarádům z Rakouska dopis. Informace žáci sbírali různými způsoby. Většinu zjišťovali přímo od rakouských spolužáků formou rozhovoru a doplňováním informací do dotazníku. Další údaje získali ve škole při její prohlídce nebo při absolvování hostitelského programu. Úkolem žáků bylo vyplnit celkem pět pracovních listů, a to na témata: Organizace školy, Školní vybavení, Školní předměty, Školní a mimoškolní aktivity, Školní potřeby a pomůcky.
Žáci sami tak mimo jiné zjistili, že výuka v rakouské škole začíná i končí později než u nás, že v Rakousku mají více dnů prázdnin nebo že počet hodin týdně strávených ve škole se u obou škol liší jen o jednu hodinu. Mezi další zjištění patřilo to, že rakouští žáci mají na rozdíl od nás povinně Náboženství a neznají naopak naši Občanskou výchovu. Při vzájemném srovnávání naši žáci hodnotili lépe kovářovskou jídelnu a vybavení tříd interaktivními tabulemi, v Rakousku oceňovali naopak dvě moderní tělocvičny, vybavení cvičné kuchyňky nebo lepší počítače. Mezi společnými zájmy převažoval fotbal, hra na hudební nástroj a jízda na kole. Ani „průzkum“ školní tašky neukázal na výrazné rozdíly mezi vrstevníky z obou zemí.
Všechny cíle projektu byly splněny:
Partnerská návštěva umožnila dětem příležitost k poznání školního i mimoškolního života svých vrstevníků v jiné zemi. Zájezdu se zúčastnilo celkem 20 žáků, do projektu se zapojilo celkem 22 žáků. Žáci se seznámili s podmínkami pro výuku a se zájmovými činnostmi v partnerské škole a mohli tak porovnat shody a rozdíly mezi oběma zeměmi. Žáci zjistili, že školní i mimoškolní život školáka v Česku a Rakousku se příliš neliší a že jejich podmínky pro výuku nebo třeba zájmy a koníčky jsou si v mnohém blízké.
V rámci osobního setkání došlo k prohloubení vzájemné spolupráce mezi oběma partnerskými školami. Žáci si procvičili a v praxi upevnili své jazykové dovednosti a dle ohlasů se zvýšila i motivace žáků pro výuku cizích jazyků. V praxi bylo možné sledovat odstraňování kulturních bariér mezi žáky a rozvoj přátelství a evropanství.
V rámci projektu byly vytvořeny pracovní listy, které mohou být po drobných úpravách univerzálně použity při jakýchkoli mezinárodních návštěvách žáků, případně i při elektronické komunikaci žáků z odlišných zemí. Tyto listy jsou samozřejmě k dispozici všem případným zájemcům.
Grant byl realizován na základě dlouhodobé spolupráce obou partnerských škol, která bude pokračovat i nadále. Ještě v Bad Zell byla dohodnuta návštěva rakouských žáků v Kovářově. Plánovaná návštěva se uskuteční na přelomu května a června roku 2016 a bude zcela jistě další zajímavou a smysluplnou mimoškolní aktivitou.
Veřejnost byla informována o projektu prostřednictvím tiskových zpráv Milevských novinách a v obecním zpravodaji. Informace o projektu jsou také vystaveny na těchto webových stránkách. Projekt byl finančně podpořen z rozpočtu Jihočeského kraje v rámci grantového programu Podpora práce s mládeží, opatření č. 6 Mezinárodní spolupráce.
Rozvrh vyučovacích hodin:
07:40 | 08:25 | 1. hodina |
08:35 | 09:20 | 2. hodina |
09:40 | 10:25 | 3. hodina |
10:35 | 11:20 | 4. hodina |
11:40 | 12:25 | 5. hodina |
12:30 | 13:15 | 6. hodina |
13:20 | 14:05 | 7. hodina |
14:10 | 14:55 | 8. hodina |
Rozvrh školní družiny:
06:30 | 07:30 | Ranní ŠD |
11:20 | 13:30 | Polední ŠD |
13:30 | 15:00 | Odpolední ŠD |
15:00 | 16:00 | Poodpolední ŠD |
Nenech to být
Upozornění na šikanu
Základní škola Kovářov, okres Písek
Kovářov 80, 398 55 Kovářov
ID schránky: 6s7mnrg
RED IZO: 650 039 611
IČO: 70 98 62 74
Zřizovatel: Obec Kovářov
Ředitel: Mgr. Libor Mandovec
Telefon: +420 739 455 074
Telefon ZŠ: +420 382 594 118
Telefon ŠJ: +420 382 594 215
Telefon ŠD: +420 605 504 427
E-mail: zs.kovarov@volny.cz
Oficiální stránky ZŠ Kovářov, okr. Písek © 2025
Provozovatel Galileo Corporation s.r.o.
Poslední aktualizace: 7. 5. 2025